Monday, September 29, 2008

kad raya

IKHLAS DARI :



NOOR AZAH BT AB HALIM

EX PSAS DKE 05-08

2BENW UTEM, MELAKA




Semoga ramadhan yg berlalu dah mentarbiah kita secukupnya utk 11 bulan yg bakal mendatang (kalau panjang umur le), anyway ramadhan tak habih lagi...rebut le peluang ketika ia masih di sisi.. dikesempatan ini Saya ingin mengambil


peluang untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang tiba...Haa. nak raya tu..kenalah tunggu dulu.... jangan nanti ada yang dah raya


pulak..Sabar...Sabar....Kalau ada yang rayer dulu tu..ehemm..paham-paham jer la


yer....Raya nanti jangan le cuti lelamer sangat....Pada mereka-mereka yang balik naik ker...naik ker ... naik . . ker.....ataupun naik . . ker ..


atau naik aper-aper jelah yang janji sampai tu..berhati-hatilah di jalanraya....jangan ingat


korang jer yang ada kat jalan raya tu.... saya biasalah.. balik kampung ni bergaya

dengan ehem-ehem....he he...but apa yang penting kat sini...JANGAN


BERLUMBA tau!! nanti tak pasal-pasal belum sampai destinasi dah tukar pulak.... uishh uishhh...Amboi-amboi..masing-masing ni dah dapat ADVANCE...
tu beringat sikit... rayer ni boleh la BELAGAK ye.. beli baru ke....beli

Pada yang ada anak tu belikanlah kasut
baru..uiiii 'pesen' baru tu...Ha!! Mana yang nak repai-repair

rumah tu.cat-cat ker..buat la..mesti meriah kan ... dengan rumah baru.... Jangan lupa tanam - tanam la apa yang patut.... barulah berseri sikit.... Eh sibuk nak rayer jer...dah buat kuih belum???....Raya nanti bolehlah saya datang rumah bawak segerombolan rombongan..ha ha ha.. jangan lupa buat la apa-apa yang patut... kopi ker ... nescafe ke...paling mahal pun oren la...oren mahal tau bukan oren murah ....

baru sedap....Oh ya...kalau nak balik kampung beraya tu kenalah beringat sikit... mana-mana yang ada belaan tu... ker.. ha..jangan lupa tinggalkan makan untuknya..nanti tak pasal-pasal....
ada yang merajuk .. haa sapa susah???!!! Lagi satu paling IMPORTANT nak kasi ingat kat sini...jangan lelama sangat nanti rumah tu masuk eee takutnya..... eeeee ..... HA HA HA KI KI KI...he he... Pada mereka-mereka yang tak cuti masa raya nanti jangan la dok jer... tak buat keje... buang karen kerajaan jer.. he he...Raya nanti kalau nak potong
ker..potong ker...apa-apalah yang boleh dipotong untuk buat rendang tu..masak sedap-sedap tau..boleh bagi kat Saya...

sikit....he he...Tidak lupa juga pada mereka-mereka yang akan melangsungkan pada musim raya ni...saya ucapkan "Selamat Pengantin Raya".. waaaa.ka ka ka ka...

Makan kuih raya tu beringat sikit...karang masuk kerja semua macam .. HUA

HUA HUA...
'
Jangan marah aaaa..


oopsss terlupa lak nak bg DUIT RAYA ...........................



SORI SAMPUL DAH HABIS LAAAA............





Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin

Saturday, September 27, 2008

ramadhan di ayer keroh

salam... bermula musim ramadhan di utem dengan cuti 1st ramadhan... hanya melaka jhr n kedah jerk yang cuti tok 1st puasa... sebab ktorg x cuti nuzul quran... hehehe.. dapatlah kita owg berpuasa di rumah tok sehari... hari2 seterusnya kita org beli jerk lauk tok berbuka.. 1 st bazaar ramadhan yang kitaowh pergi kat plaza peringgit... masa 2 br jerk balik.. bdk umah ajak pergi... maner tau maser naik kete... rupan 2 nya ader 7 org yang pergi... bayangkan satu keter naik 7 org.. maser 2 bdk umah bawak kete volvo ayah dier.. agak besarlah gak.. maser pergi 5 dekat belakang... n maser balik 2 org dekat sebelah seat driver... nasib baiklah sepanjang perjalanan x ader polis tahan... padahal bknnyer beli byk pun... semangat 1st ramadhan... heheheh.. hari2 seterusnyer pergi beli kat bwh jerk... huhuhu...

Monday, September 01, 2008

ramadhan........

setelah bulan syaaban ramadhan menjelma... kini berpuasa di tempat yang baru... di hostel utem.. mesti meriah dengan bebudak ney kan.. hehe... periuk nasi dah bawak n beras semua dah bawak... harap2 dapat pengalaman baru lagi dekat cni.. sekarang dah bukak kafe baru dekat dengan blok a... best jugaklah.. suasana dier best.. tp x pernah makan dekat citu.... sekadar beli bungkus jerw... suasana kat ci2 nampak bagus sbb ader kerusi yang menawan.. hehehhehe... aper lagi citer terbaru ek... mid term br jer lepas.. tp jumaat depan ney ader midterm analog... takotnyer... hehehe... azah chaiyok2... kiter usaha... ntahlah kat cni kalo sehari x dtg kelas n x study mcm x lengkap jerk idup.. waduh222.... gawat seh... skang ney musim tudung selendang.. reramai jerk yang pakai... nak wat ucapan ney...

saya ingin membuat salam perantauan dari jauh ayer keroh melaka... dengan ucapan selamat menyambut salam ramadhan n semoga kiter tenang menghadapi ibadah puasa... jgn ponteng puasa taw.... salam sayang dr saya....

zakiah zakiah jinbara

Hooo..

Rindu slama kau duka
Bayang senyum gemersik suara
Ada rindu ada rasa
Ada cinta setiap terjaga

Zakiah.. Zakiah..
Penari gurun pasir ternama
Zakiah.. Zakiah..
Terpesona aku melihatnya
Zakiah.. Zakiah..
Begitulah panggilan namanya
Semua yang melihat takkan dapat melupakan

(Rap)
Hanya engkau bagiku
Diruang di hatimu
hooo..

Oh aku terpesona
lirikan mata goyang pinggul dan senyumanya
Sayang.. hanya sepintas Zakiah lalu menghilang
Kini hanya tinggal kenangan

Zakiah.. Zakiah..
Zakiah.. Zakiah..
Zakiah.. Zakiah..
Zakiah.. Zakiah..

(Rap)
Tarian gurunmu mempersonakan diriku
Alunan gerak gerimu membuat aku terpaku
Zakiah tidurku
Zakiah bangunku
Zakiah.. zakiah
Zakiah.. zakiah
Zakiah..

Wahai sang pencinta
Wahai sang pencinta

Zakiah.. Zakiah..
pastikah aku berjumpa lagi
Oh Zakiah..
Tak sabar rasa hatiku menanti

Zakiah.. Zakiah..
Tak seorang pun dapat mengerti
Bila ku katakan
Aku selalu merindukannya

(Rap)

Oh aku terpesona
lirikan mata goyang pinggul dan senyumanya
Sayang.. hanya sepintas Zakiah lalu menghilang
Kini hanya tinggal kenangan

(Rap)

Apakah itu setia
Apakah itu janji
Atau hanya kata-kata terlepas hari ini

Apakah itu setia
Apakah itu janji
Kata-kata tiada erti kau hari
hola... i miss my friend a lot... biler lah nak jumper lagi..

video